Zameldowanie i wymeldowanie w hotelu

Zameldowanie to proces, w którym rejestruje się przybycie gościa do hotelu: ma ono określony harmonogram i wymaga przedstawienia przez gościa niezbędnej dokumentacji. Z kolei wymeldowanie to proces, w którym rejestrowane jest opuszczenie hotelu przez gościa. Tam gość musi zdać klucze lub karty magnetyczne, które umożliwiły mu wejście do pokoju oraz zagwarantować, że pokój będzie w dobrym stanie po jego opuszczeniu.

Znaczenie terminów „Check In” i „Check Out”.

To, że hotele mają harmonogramy i zasady wejścia i wyjścia do pokoi, nie jest kwestią kapryśną czy przypadkową. Mechanizmy te są wymagane jako narzędzia organizacyjne w hotelu: personel sprzątający i dozorujący potrzebuje określonej ilości czasu, aby przygotować pokoje i upewnić się, że wszystko jest w dobrym stanie na przybycie nowego gościa.

Zaplanuj swoje wakacje z Airbnb

– Check In

Jak już wcześniej wspomniano, Check In to proces rejestracji nowego gościa w hotelu. Z wyprzedzeniem należy podać przyszłemu gościowi godzinę po której można dokonać zameldowania: w większości hoteli usługa ta jest zazwyczaj dostępna między 13.00 a 15.00, ale może być różna.

W wielu hostelach, jeśli gość przyjeżdża przed godziną zameldowania, mimo że nie może wejść do pokoju, oferowana jest usługa przechowalni bagażu, w której administracja hotelowa zajmuje się rzeczami gościa, aby mógł on zacząć cieszyć się miejscem. Podczas zameldowania goście proszeni są o podanie danych osobowych oraz informacji dotyczących karty kredytowej. W tym procesie gość jest również informowany o pomieszczeniu, w którym będzie przebywał i otrzymuje odpowiedni klucz, aby wejść do tego pomieszczenia.

Ze względu na rozwój i postęp nowych technologii, obecnie istnieje możliwość zameldowania się online: należy wejść na stronę internetową lub aplikacje, w której można wprowadzić te same dane, które byłyby wymagane w recepcji. Ta funkcjonalność to wygoda i korzyść dla gościa, który po przyjeździe będzie musiał jedynie podejść do recepcji, aby zatwierdzić wprowadzone wcześniej do systemu dane i otrzymać klucz, który pozwoli mu zacząć cieszyć się pobytem.

– Check Out

Check Out to maksymalny czas przez jaki gość może pozostać w pokoju: w tym celu gość musi udać się do recepcji i oddać klucze lub kartę, która umożliwiła mu wejście do pokoju oraz odpowiedzieć na wszelkie pytania związane z pobytem. Check Out time jest zazwyczaj o 10 rano, ale może być zmieniony w zależności od potrzeb i specyfiki hotelu.